Feestje? Dan geen plaatdokter. Maar omdat er altijd wat te doen is met goede moed begonnen met de modificatie van de bladveer van de voorwielophanging. De bedoeling is de auto zo'n 4 centimeter te verlagen. Genoeg voor spannende looks maar op die manier blijft er ook nog wat comfort over. Er zijn twee mogelijkheden:
1) je haalt de dwarsdrager voor uit elkaar maar dan verdwijnt ook de trillingsdemping dus rammelen de vullingen uit je kiezen 
2) je zaagt de ogen van de dwarse bladveer en je last ze er ondersteboven weer terug op.
Nu ken ik mijn laskwaliteiten en die zijn niet goed genoeg dus dat wordt uitbesteden. Maar slijpen lukt net wel. Dit ziet er gevaarlijk uit maar vanwege de slijphoek word ik niet geraakt door slijpsel !

Slijpen 

Het onderste oog toont de originele positie, het bovenste de nieuwe.
Slijpen klaar

Zo moet het worden (deze is van een Abarth 850TC)

Klaar

Als de bladveer volgende week terugkomt van de lasser laat ik de lassen nog wel even controleren voordat ik het veerpakket weer opbouw. Safety first!