Sinds de 850 thuis staat is er weinig nieuws meer toegevoegd aan deze site. En dat is niet omdat er niets gebeurd is maar omdat er veel verschillende werkjes zijn gedaan: uitzoeken van onderdelen uit de opslag, schoonmaken, passen, meten en (vaak) voorzien van een nieuw laag lak. 

   Werkplaats-2 Abarth-grille

  • Alle holle ruimtes zijn twee maal getectyleerd, evenals de binnenkanten van de voor- en achterspatborden en de dakranden.
  • Omdat de 850 koeling voorin krijgt moeten er leidingen gelegd worden. En om te kunnen bepalen hoe die moeten worden gelegd zijn de bladveer en de stabilisatorstang geplaatst. De bladveer is gemonteerd op een op maat gemaakt "U"-profiel (zoals Faza ze leverde). Moet resulteren in een verlaging van 4 cm.
    dwarsbalk-1 dwarsbalk-2
  • Stuurhuis (is gereviseerd) en hulpstuurhuis (nieuw) zijn geplaatst. Als de koelleidingen zijn gemonteerd volgt de rest van de stuurinrichting.
  • De kabelboom zit er in. De oude is uit elkaar gehaald, iedere kabel gecontroleerd en waar nodig vervangen, en weer geassembleerd. Alles opnieuw gewikkeld met kabeltape van Wurth (dat spul werkt geniaal). Omdat ik de kabelboom van een 850 heb gemaakt mis ik voor wat extra spullen natuurlijk nog kabels: voor o.a. de wisselstroomdynamo, de toerenteller en de oliedrukmeter. Die worden in aparte "boompjes" gelegd zodat ik ze beter uit elkaar kan houden.
    Kabelboom-achter 
    Uiteraard worden de kabels nog vastgelegd. Maar dat pas als alles is ingebouwd en getest.
  • De pedaalset, stuurkolom + huis van het contactslot, handrem en de beide deksels van de tunnel zijn kaal gemaakt en opnieuw gespoten zodat we in een keer het interieur kunnen opbouwen.
    afdek-tunnel-1 afdek-tunnel-2
  • Sinds vandaag heb ik de beschikking over een ultrasoonreiniger die we voorlopig alleen gebruiken voor bevestigingsmateriaal, veren en rubbers. Later volgt de carburateur.