Lang geleden kocht ik een Triger distributie-kitje voor de motor van de Fiat 850. Nadat eerst motor 1 (100G met centrifugaalsmering) was opgebouwd kwam motor 2 langs (100GL met een full-flow smering). Om de Triger-set hier op te bouwen is een grote hoeveelheid poelies getest. Je wilt tenslotte de riemen voor pomp en dynamo wel in lijn hebben met de krukaspoelie. Uiteindelijk bleek de poelie van de 100G nog de beste al moest daar wel een pasring voor worden gemaakt. Om te bepalen hoe dik deze moest zijn gebruikte ik een aantal PVC-fittingen die tot een ring werden gelijmd en afgeschuurd tot de gewenste dikte werd bereikt. Ik schreef er al eerder over. Maar omdat een PVC-ring niet erg duurzaam is heb ik er toch maar een uit staal laten draaien. Vandaag het resultaat opgehaald en ik ben tevreden. Deze wil ik wel monteren! Die gaat nooit meer kapot. En als bonus ook nog het speciale gereedschap mogen lenen voor de assemblage: een dop 36 en een momentsleutel. Zonder borg. Goede tent daar bij Broos Revisie in Breda.

Fiat 850 pasring voor krukaspoelie

Pasring voor krukaspoelie van Fiat 850