Het werk aan de motor ligt op dit moment stil omdat ik nog wat werk te doen heb aan de inlaatkanalen.

Dat het werk nog steeds niet af was had meerdere oorzaken: ten eerste was het heel erg koud in mijn werkschuurtje bij huis waar ik alle motoronderdelen heb liggen. En, een van de vorige eigenaren van de cilinderkop was nogal grof bezig geweest met het centrale inlaatkanaal.

Wat ik nog moet afwerken is het matchen van het inlaatkanaal en het spruitstuk zodat daar een zo mooi mogelijke doorgang ontstaat. Daarvoor had ik diamantfreesjes nodig die Amazon wel had.
Maar niet op voorraad want het zou zomaar 8 weken kunnen duren voor ze in Breda bezorgd konden worden. En tot ik die freesjes heb kunnen gebruiken kan ik echt niet verder.
Maar er is nog genoeg te doen dus weer begonnen aan het dashboard.

Er lag nog een ander project te wachten: het OT dashboard waar ik al eerder mee bezig was. Afgekeken van dit voorbeeld maar met een eigen twist.
850 dashboard OT

Voor dit dashboard heb ik de behuizing en de NOS meters klaarliggen: een kilometerteller en toerenteller plus de kleine meters, allemaal van een Fiat 124 coupé/spider. 
850 dashboard OT (2)

Mijn uitdaging hier is dat de grote tellers te diep zijn voor het dashboardpaneel van de Fiat 850.
Ik heb geen zin om in dat metaal te gaan zagen dus de enige oplossing is om de tellerhuizen minder diep te maken, zowel de buitenkant als de zwarte binnenring.
Dat was nogal een beslissing want ze zijn zeldzaam en duur!

De vraag is dan: hoeveel cm? Het blijken er 2 te zijn; om zeker te weten dat dat voldoende is heb ik wel een oude kilometerteller op moeten offeren.
850 dashboard OT (4)
De behuizingen zijn eenvoudig open te maken en als je een Dremel gebruikt bij het inkorten ben je zo klaar.
850 dashboard OT (5)
Dit is het verschil na het Dremelen. 

Omdat ik de witte randen niet mooi meer vind heb ik ze weer mooi zilvergrijs gespoten want ze lagen er toch af.
850 dashboard OT (7)

En voor degenen die goed hebben opgelet: de benzinemeter uit de eerste opstelling is vervangen door een olie-temperatuurmeter. Helaas geen Veglia-exemplaar maar een van Amazon. Voor € 12,99. inclusief de sensor. Er zit wel een rand omheen van een Veglia-meter dus de behuizing moest aangepast worden.
850 dashboard OT (1) 850 dashboard OT (6)
De plaats waar ik de sensor inbouw heb ik nog niet bepaald. Hij past in ieder geval niet makkelijk in de adapter voor de oliekoeler.  

De benzinemeter verhuist naar een plekje onder het dashboard. De tankinhoud is niet zo belangrijk als de olietemperatuur.