Vandaag heeft Joop de Marbella-cilinderkop afgeleverd in Raamsdonksveer. Deze kop heeft in tegenstelling tot de originele dubbele klepveren wat iets hogere toeren mogelijk moet maken. Joop had niet alleen de moeite genomen om helemaal uit Goor naar het zuiden af te dalen, hij had ook de kop mooi schoongemaakt en de kopbouten en het kleppendeksel meegeleverd.En dat voor het geld dat ik er voor moest betalen...... Gewoon een koopje. Wordt heel erg op prijs gesteld. Uiteraard gaan we wel even knutselen met een Dremel om de ademhaling iets te verbeteren.
Vandaag kwam trouwens ook de stickerset (voor onder de motorkap) aan uit Engeland. Replica's uiteraard maar wel de moeite waard (en niet alles wordt gebruikt!)
Wat is er nieuw?
- De Weber DCD voor de Fiat 850
- Mijn Fiat 850, van alle gemakken voorzien
- Een oud artikel over een Abarth Grand Prix (1983)
- Introductie Fiat 850 in Geneve (met nog een nieuwe foto)
- Elektrische benzinepomp voor de Fiat 850 (update met ongevalschakelaar)
- De Weber DCD in mijn Fiat 850
- Hoe bepaal je welke carburateur je nodig hebt (in je Fiat 850)
- De Weber DCD
- Fiat 850 Fuoriserie, de buitenbeentjes
- De Fiat 850's van Giannini (Update over de 1000 Sport Prototipo)