Carrozzeria Ellena heeft maar één model gebouwd op basis van de Fiat 850: de 1000 Spider van 1964. Deze versie had een alternatief kunnen zijn voor de versie van Bertone. Wat opvalt, is de gelijkenis met de koplampen die een kap hebben die ze volledig bedekt en die je ook zou zien in de eerste versie van de 850 Spider. Het kofferdeksel loopt aan de voorkant sterker omlaag dan bij de Bertone. De motorkap is dan weer wat hoger en meer afgerond met waarschijnlijk genoeg plaats is om het canvasdak neer te klappen. Er was een mogelijkheid om er nog meer geld aan uit te geven door de Abarth motorversie te kiezen.
In Quattroruote stond deze afbeelding waar we ook de achterzijde beter kunnen zien:
Carrozzeria Ellena had nauwe banden met de Turijnse carrosseriebouwer Carrozzeria Boano die bodies voor Ferrari (de 250 GT bouwde). In 1957 ging Mario Felice Boano aan de slag bij het Centro Stile van Fiat. Daar ontwierp hij met zijn zoon Gian Paolo onder andere de Fiat 850 Coupé en de Fiat 124 Coupé.
Ellena zette aanvankelijk de productie van de 250 GT-carrosserieën voort maar later verschoof de focus van het bedrijf naar het produceren van goedkopere speciale carrosserieën op basis van modellen van Fiat en Lancia, waaronder een kleine bestelwagen op basis van de Fiat 600 Multipla, die soms wordt beschreven als het grootste commerciële succes van Ellena.
Daarnaast verschenen ook nog een luxe coupé gebaseerd op mechaniek van Fiat en in de jaren zestig dus een aantal spiders op basis van de Fiat 850 en de Abarth 1000. Ellena kon in dit segment uiteindelijk geen vaste voet aan de grond krijgen en in 1966 staakte het bedrijf zijn activiteiten.
Dit zijn foto's van de Ellena tijdens de presentatie in Turijn: