De originele zekeringkast in de 850 beviel me niet: te rommelig en ook de "torpedo"-zekeringen vond ik niet van deze tijd. Dus ben ik gaan nadenken over een verbeterde versie. Op Internet zijn heel veel opties beschikbaar en ik koos voor deze:

850 zekeringkast

Die wijkt natuurlijk af van wat Fiat ooit verzon. In de Fiat zekeringkast zijn van de 8 zekeringhouders er een aantal inwendig doorverbonden (zie pijltjes). Ook heeft het origineel steeds twee uitgangen per houder. Wat je op Internet vindt heeft dat niet dus je moet zelf de aanpassingen doen.

De oude:
Fiat 850 zekeringkast origineel

Fiat 850 zekeringkast origineel

Fiat 850 zekeringkast origineel
Dit is de achterkant van de gebruikte zekeringskast, een met 10 houders uit een 124 Coupé. Hier zit een extra aansluiting in voor de elektrische brandstofpomp. Die "groep" vervalt en wordt vervangen door een losse zekering.

Fiat 850 zekeringkast nieuw
Twee uitgangen per zekering gerealiseerd met piggyback-connectoren en de interne verbinding tussen de zekeringhouders met haakse connectoren.
Ik heb er meteen voor gezorgd dat alle zekeringen weer (ongeveer) volgens standaard zijn vervangen: 1 van 15 (in plaats van 16A) en 7 van 7.5 Ampere (in plaats van 8A)

Fiat 850 zekeringkast nieuw
Deze kast heeft bijna dezelfde afmetingen als de originele en kan daarom makkelijk worden ingebouwd.

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.