Nu de wielophanging er compeet onderzit hebben we afgelopen week alle bouten en moeren definitief vastgezet, de handremkabels afgemonteerd, de wielen er opgezet om de 850 op het zicht uit te kunnen lijnen en is het kachelhuis schoongemaakt. Dat was nogal een vuilak. Daarom dus alles uit elkaar gehaald en in een bad met groene zeep het huis en alle losse deeltjes schoongemaakt. De metalen delen geschuurd en opnieuw gespoten en de kachelkraan ultrasoon gereinigd. Een paar foto's voor het collectieve geheugen:

kachelhuis-1 kachelhuis-1

kachelhuis-1 kachelhuis-1

kachelhuis-1 kachelhuis-1

kachelhuis-7 kachelhuis

Nadat alles schoon en droog was is de radiateur opnieuw in schuim verpakt en zijn alle delen opnieuw samengebouwd. Waar lucht kon weglekken is extra schuim bijgeplakt en vervolgens is het geheel ingebouwd in de auto.

kachelhuis

Tenslotte nog even de truc met de handschoen herhaald (met een andere handschoen). Waar de stuurkolom door het schutbord gaat zit een plaatje met een afdichting. In de jaren dat de auto nog reed was dit rubber een paar maten te groot geworden. Om vocht en vuil te voorkomen moest dat aangepakt worden. Vanwege goede ervaringen dus maar weer een handschoen opgeofferd:
stuurstok  stuurstok

Resultaat voor later: warme en droge voeten en een schone voorruit om door te kijken.

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.