Omdat de plaatwerker nog niet beschikbaar is  maar weer vol goede moed aan het motorblok begonnen. De bedoeling van vandaag was ontvetten, schuren, afplakken en donkergrijs spuiten. Daarna de krukaspoelie monteren met de nieuwe moer. Als laatste zou ik het extra oliefilter gaan monteren. Daarvoor heb ik een verloopnippel gevonden uit originele stock. Ook een oliefiltertje besteld dus dat zou eenvoudig moeten zijn..

Het eerste plan lukte, het tweede niet. De moer die uit de geheime voorraad van mijn vader kwam bleek een te lange schacht te hebben dus zodra hij op moment was aangehaald bleef de sluitring loszitten. De oplossing is om er een paar milimeter af te laten slijpen maar dat betekent weer wat oponthoud in de voortgang.

Plan 3 eindigde al bij de leverancier van het oliefilter. Het nippeltje had een te klein draadeind dus het filter zal nooit gaan passen. In zijn magazijn nog even allerlei filters geprobeerd maar geen succes. Ook hiervoor laat is dus een nieuwe nippel draaien want dat filter wil ik er op hebben.

De resultaten van plan 1:

Na schoonmaken en schuren Na schoonmaken en schuren

Gespoten Kon het niet laten

Binnenkort de kop naar het revisiebedrijf en hopelijk heeft de plaatwerker snel weer tijd!

Cookies?
Cookies?