Een oliekoeler was voor mij onmisbaar dus bij QSP in Waalwijk heb ik een mooie gekocht met slangen en fittingen. In eerste instantie een nette plek gevonden naast het rechter achterlicht maar dat bleek bij nader inzien niet heel slim. Dus toen de nieuwe motor gemonteerd was diverse alternatieven geprobeerd en uitgekomen op een plaatsje rechts, voor de tussenbalk.

En dan begint het passen en meten. Van aluminium profiel maakte ik een steun waaraan de koeler gemonteerd kon worden en met wat passen en meten kon ik deze monteren. Omdat ik nooit eerder losse fittingen op hogedruk slang had gemonteerd ben ik teruggereden naar QSP waar ze, als service, alles 100% in elkaar hebben gezet. De slangen pasten daarna uitstekend.

850 oliekoeler 1

850 oliekoeler 2

850 oliekoeler 3

850 oliekoeler 4

Na deze inbouw paste de afdekplaat voor de motorruimte natuurlijk niet meer. Ook daarvoor weer een oplossing moeten verzinnen. De oude plaat was slecht dus die heb ik gebruikt als mal en er de gewenste ruwe vorm in geknipt. In een plaat aluminium is daarna deze vorm overgenomen en met behulp van beugels en popnagels is zelfs de ronding voor het radiateurhuis er weer ingekomen.

850 dekplaat 1

850 dekplaat 2

850 dekplaat 3

Ik vermoed dat er genoeg rijlucht door de koeler kan stromen; de tijd zal het uitwijzen.

De afdekplaat voor de linkerkant was nog in goede staat en paste zonder aanpassingen wonderwel rond de replica Abarth-uitlaat:

850 dekplaat a

Voor het koppelingshuis heb ik het afdekplaatje ook netjes gemaakt. Je ziet het nooit meer maar mooi is beter:
850 dekplaat koppeling

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.