Na het debacle van de Lombardi Monza tekende de huisontwerper van Francis Lombardo, Giuseppe Rinaldi, de prachtige lijnen van de Lombardi Grand Prix. De Grand Prix was leverbaar van 1968 tot 1972, eerst alleen als coupé en vanaf 1969 als Spyder/Targa (Monza) met rolbeugel. De Grand Prix was ook leverbaar als Abarth Scorpione en werd in een licht gewijzigde versie tevens geleverd door Giannini en Otas. Daarover heb ik dit artikel geschreven.

Lombardi 850 Special GrandPrix

850 lombardi grand prix kleur 1

850 lombardi grand prix kleur 2
Dit is er een van de tweede serie, te herkennen aan de roosters op de achterklep.

850 lombardi grand prix motorkap

Een paar details:

850 lombardi grand prix kleur 3

Francis Lombardi grand prix details

850 lombardi grand prix detail 4

850 lombardi grand prix koplampen

Een mooi setje op de stand van Lombardi op het Autosalon in 1969:

850 Lombardi Grand Prix 4

850 Lombardi Grand Prix Monza Turijn 1969

850 Lombardi Grand Prix Monza Turijn 1969

850 Lombardi Grand Prix Monza Turijn 1969

De Spyder/Targa (ook wel Monza genoemd):
Lombardi 850 Grand Prix Targa 2

850 grand prix monza FL

850 lombardi grand prix monza 1

Lombardi 850 Grand Prix Targa

Carlo Abarth met een 1300:

850 lombardi grand prix abarth scorpione

De Scorpione Abarth in Quattroroute:

Lombardi Abarth Scorpione

En aan de achterkant:

850 1300 Scorpione FL

850 lombardi grand prix brochure 1

850 lombardi grand prix brochure 2

Een folder uit Frankrijk (1969);
850 lombardi grand prix folder frankrijk 1969
850 lombardi grand prix folder frankrijk 1969 1

Een Scorpione racend op Indianapolis:
abarth scorpione indianapolis

Abarth Landi 2
De door Francesco Landi verbouwde Lombardi Grand Prix (en dus GEEN Abarth Scorpione)

Voor de liefhebbers met schaar en lijm (als je er op klikt krijg je de vergrote versie te zien):

850 lombardi vouwplaat 900

In 1972 verscheen deze Lombardi op het Autosalon van Turijn, een Volkswagen 1600SS.

850 lombardi VW 1600 SS Turin 03

Ook een Lombardi Grand Prix werd niet altijd goed onderhouden. De zoveelste eigenaar viel wel voor de looks maar had niet de mogelijkheden de auto fatsoenlijk op de weg te houden. En dan vind je dit ergens in een schuur of in een weiland:

850 lombardi grand prix jammer 1
Er staat ook nog een Autobianchi Primula S Coupé naast. En een Fiat 850 Coupé er achter. Wat zonde van die auto's.

850 lombardi grand prix jammer 2

850 lombardi grand prix jammer 3
Met touw bij elkaar gehouden.

En er zijn eigenaren die denken dat ze het beter kunnen dan Giuseppe Rinaldi:

850 lombardi grand prix verpest
Duidelijk mislukt.

Cookies?
Cookies?