Na het debacle van de Lombardi Monza tekende de huisontwerper van Francis Lombardo, Giuseppe Rinaldi, de prachtige lijnen van de Lombardi Grand Prix. De Grand Prix was leverbaar van 1968 tot 1972, eerst alleen als coupé en vanaf 1969 als Spyder/Targa (Monza) met rolbeugel. De Grand Prix was ook leverbaar als Abarth Scorpione en werd in een licht gewijzigde versie tevens geleverd door Giannini en Otas. Daarover heb ik dit artikel geschreven.
Dit is er een van de tweede serie, te herkennen aan de roosters op de achterklep.
Een paar details:
Een mooi setje op de stand van Lombardi op het Autosalon in 1969:
De Spyder/Targa (ook wel Monza genoemd):
Carlo Abarth met een 1300:
De Scorpione Abarth in Quattroroute:
En aan de achterkant:
Een folder uit Frankrijk (1969);
Een Scorpione racend op Indianapolis:
De door Francesco Landi verbouwde Lombardi Grand Prix (en dus GEEN Abarth Scorpione)
Voor de liefhebbers met schaar en lijm (als je er op klikt krijg je de vergrote versie te zien):
In 1972 verscheen deze Lombardi op het Autosalon van Turijn, een Volkswagen 1600SS.
Ook een Lombardi Grand Prix werd niet altijd goed onderhouden. De zoveelste eigenaar viel wel voor de looks maar had niet de mogelijkheden de auto fatsoenlijk op de weg te houden. En dan vind je dit ergens in een schuur of in een weiland:
Er staat ook nog een Autobianchi Primula S Coupé naast. En een Fiat 850 Coupé er achter. Wat zonde van die auto's.
Met touw bij elkaar gehouden.
En er zijn eigenaren die denken dat ze het beter kunnen dan Giuseppe Rinaldi:
Duidelijk mislukt.
In een Italiaanse film, "Spogliamoci così, senza pudor", uit 1976 verscheen deze Grand Prix.