Afgelopen week geprobeerd de motor te starten maar dat was geen succes. Zowel vonk als benzine dus je zou denken dat hij zou moeten aanslaan. Compressietest gedaan (2 keer) en dat leek niet goed. Kaartje compressietest komt binnenkort hier te staan. De reden was niet duidelijk en met ingebouwde motor met een endoscoop binnen kijken gaat wat moeilijk bij een 850. We waren toch van plan de motor en de motorruimte weer mooi te maken dus meteen besloten om alles onder de motorkap te demonteren. Omdat we toch bezig waren Yorn meteen uitgelegd hoe je kleppen moet stellen.
Vandaag met vereende krachten de motor uitgebouwd. Alles netjes gedemonteerd en gelabeld en een verzameling foto's gemaakt zodat Yorn aan de hand van de foto's de boel weer kan monteren. Na een paar uurtjes relaxed sleutelen lag het blokje buiten. Komende week komt de endoscoop van mijn werk er aan te pas om eens te kijken wat er inwendig aan de hand is.
Deze week meteen wat remdelen en beurtenspul besteld bij Martin Willems. Zoals altijd weer snelle levering. Ben nog bezig om een voortrein van een Coupé te kopen zodat we schijfremmen kunnen gaan monteren. Kort verslagje staat hier
Laatste nieuws
- Fiat 850 Abarth OT 2000 Coupé
- Abarth folders op Catawiki, ook van Fiat 850
- Mooie Fiat garage met een Fiat 850
- Michelotti Coupé op basis van een Fiat 850
- Met de genen van de Fiat 850: de Abarth 1300 Scorpione.
- Fiat 850 in Napels (veel!)
- Fiat 850 in de kast
- Introductie van de Fiat 850 in Turijn 1964
- Team Fusina is terug; in een Bertone 850 Racer Team
- Een Fiat 850T voor de Paus