Vorige week bleek bij inspectie met een endoscoop dat de 2e en 3e cilinder vol met bagger zaten. Er zat dus maar één ding op: koppen snellen. Vanmiddag hebben we samen de kop er af gehaald. Karweitje van niets. Eindelijk kwam de motorbok (Winntec 500) die ik ooit eens tweedehands had aangeschaft van pas. Jammer van de overcapaciteit want dat ding kan veilig 500 kilo aan en een 850 blokje hang je er in je eentje aan.
Binnen een half uur lag de kop er af en konden we eindelijk aanschouwen wat er op de zuigers lag. 't Leek wel modder. Afijn, goed schoonmaken en kijken of er schade aan de cilinders is. We hebben hoop dat het wel meevalt. Kleine reportage vind je hier
Laatste nieuws
- Fiat 850 Abarth OT 2000 Coupé
- Abarth folders op Catawiki, ook van Fiat 850
- Mooie Fiat garage met een Fiat 850
- Michelotti Coupé op basis van een Fiat 850
- Met de genen van de Fiat 850: de Abarth 1300 Scorpione.
- Fiat 850 in Napels (veel!)
- Fiat 850 in de kast
- Introductie van de Fiat 850 in Turijn 1964
- Team Fusina is terug; in een Bertone 850 Racer Team
- Een Fiat 850T voor de Paus