Vorige week bleek bij inspectie met een endoscoop dat de 2e en 3e cilinder vol met bagger zaten. Er zat dus maar één ding op: koppen snellen. Vanmiddag hebben we samen de kop er af gehaald. Karweitje van niets. Eindelijk kwam de motorbok (Winntec 500) die ik ooit eens tweedehands had aangeschaft van pas. Jammer van de overcapaciteit want dat ding kan veilig 500 kilo aan en een 850 blokje hang je er in je eentje aan.
Binnen een half uur lag de kop er af en konden we eindelijk aanschouwen wat er op de zuigers lag. 't Leek wel modder. Afijn, goed schoonmaken en kijken of er schade aan de cilinders is. We hebben hoop dat het wel meevalt. Kleine reportage vind je hier
Laatste bijdragen
- De Fiat 850's van Vignale (update met extra foto's en versie-informatie)
- Fiat 850 als Vignale op schaal
- De Fiat 850 is 15 jaar in de familie
- Fiat 850T Visitors Bus (nu met filmpje)
- Fiat 850: de onderplaten
- Welkom
- Fiat 850's op foto's
- Seat 850's op foto's
- De Grand Prix van Francis Lombardi
- Fiat 850 City Taxi, de conceptcar van Manzù (meer foto's en een filmpje!)