Hoe dit in mijn bezit is gekomen ben ik helemaal vergeten maar het was een verrassing om de Fiat uitgave van het Japanse Car Graphic Library weer terug te vinden.
Nu is Japans niet een taal die ik spreek, laat staan dat ik het kan lezen maar met behulp van Google Lens kan ik afleiden wat er in staat over de Fiat 850 modellen.
Mocht je er ook een exemplaar van willen hebben: de uitgave is nog steeds te vinden op EBay.

850 cgl

Fiat 850 Car Graphic Library

De vertaling zoals Google Lens die produceert en waar ik niets aan bewerkt heb:

1964
850, Een auto met de motor achterin van 850 cc, geïntroduceerd om het gat tussen de 600D en 1100D te vullen, en vervangt nu de stopgezette 600D als steunpilaar in deze klasse. Het is in alle opzichten een iets grotere en gemoderniseerde versie van de 600D. De 4-cilinder 843cc-motor produceert 34PK in het normale model en 37 PK in het supermodel. De sedan met 4/5 zitplaatsen weegt 670 kg en is 120,5 km/u en Het brandstofverbruik bedraagt ​​respectievelijk 16 km/u en 16,5 km/u, wat eigenlijk beter is dan bij de Super. Voor het eerst werd de versnellingsbak volledig gesynchroniseerd. De prijs voor elk model bedroeg 750.000 ri, en op het hoogtepunt in 1968 werden er jaarlijks 400.000 exemplaren geproduceerd. De Super wordt ook geleverd met de semi-automatische Idroconvert-transmissie van Fiat Ferodo.

1968
850 Special, Dit is een hoogwaardige versie van de 850 die sinds februari 1968 in productie is. Hij heeft een luxe interieur en exterieur en heeft dezelfde motor als de coupé, waardoor hij snel is. Met andere woorden, de compressieverhouding werd verhoogd tot 9,3 vergeleken met 8,0 voor de Normale en 8,8 voor de Super, en er werd een dubbele choke Webber geïnstalleerd om 47 pk te verkrijgen en een snelheid van 135 km/u te bereiken. Band was 145-13 ten opzichte van 5.20-12, waardoor de finale werd verlaagd van 4.625 naar 5.125.

1965

850 Familiale 6000 Een stationwagen met 57 zitplaatsen (sic), die in het voorjaar van 1965 werd aangekondigd ter vervanging van de Multipla. Het was echter niets anders meer dan een microbus, en de Multipla had 100% van zijn charme verloren. Daar bestaat geen twijfel over dit zou qua snelheid beter zijn... 900 kg, 100 km/u.

Fiat 850 Car Graphic Library

Fiat 850 Car Graphic Library

De onbewerkte vertaling van Google Lens:

1965-68 850 Coupé, De 850 is een schattige sportcoupé die snel populair werd toen hij werd aangekondigd op de beurs van Genève in 1965. De fastback 2+2 carrosserie werd vervaardigd door Fiat en woog 720 kg, en de achterste motor van 843 cc heeft een compressieverhouding van 9,3 en een andere Weber carburateur voor een boost van 47 PK. De versnellingsbak is dezelfde als de Berlina en staat op 13 inch wielen (beide banden zijn 5,50) in plaats van 12 inch, dus de uiteindelijke waarde is 4.625. tot 4.875 De Maximum werd verlaagd tot 135 km/u, totaalgewicht 0-100 km/u 23,2 seconden, SSIkm 40 seconden, 14,3 km/4, voorwielremmen waren schijfremmen en het tempo van veel Abarths, waaronder de Berlina.

1968-71 850 Sport Coupé Op de show van Genève in 1968 werd de slag van de motor verlengd tot 68 mm en werd de motor vergroot tot 903 cc, waardoor het vermogen 52 pk bedroeg, hetzelfde als dat van de Spider. Met een voertuiggewicht van 745 kg zijn de prestaties verbeterd tot een maximum van 145 km/u, 0-100 km/u in 19,5 seconden en SS 1 km in 38,2 seconden opnieuw ontworpen om de hoofdruimte voor de achterbank te vergroten.

1971 850 Sport Coupé Het nieuwste model waarvan de details zijn gewijzigd op de Autosalon van Genève van 1971. De koplampen zijn volledig dubbel, het betekenisloze V-vormige embleem is verwijderd van de sculpturale voorkant en het ronde Fiat-embleem is verwijderd verlaagd. De spatborden hebben een vloeiendere curve en ook de hop-up van het achterspatbord is vergroot.

850 Spider uit 1965-68 Een aantrekkelijke tweezits Spider die tegelijkertijd met Ippe debuteerde. Deze had een carrosserie van Bertone (ontworpen door Giugiaro) en een iets hoger motorvermogen van 49 pk. Hij trekt 725 kg naar 145 km/u in 8,0-100 km/u in 23,5 seconden, SS1 km in 38,5 seconden (2 passagiers), er is ook een afneembare hardtop, en Bertone creëerde ook de 850 Spider CL (met een luxueus interieur). via een eigen verkoopnetwerk.

De belangrijkste componenten van de Spyder zijn overzichtelijk ingedeeld, met een royaal verlengde neus en veel laadruimte achter de stoelen. De motor heeft een onafhankelijk uitlaatspruitstuk tot aan de uitlaatdemper, dat zeer weinig weerstand lijkt te hebben. De ophanging is sinds de 600 in 1955 in principe onveranderd gebleven. De voorrem is een schijf met een diameter van 22,6 cm.

Het dashboard van de Spider heeft een design dat net zo aantrekkelijk is als zijn uiterlijk. Optioneel kunnen de grote clustermeters aan de rechterkant (watertemperatuur en brandstof) worden vervangen door een enkele toerenteller. De kleine in het midden is een standaard oliedrukmeter.

1968 850 Sport Spider Het huidige model is vergroot en versterkt tot 9030052P en heeft verbeterde prestaties tot maximaal 150 km/u, 0-100 km/u 18,9 seconden, SS 1 km 37,7 seconden, het oude model is vergelijkbaar met de 1100 Spriget was trots op zijn prestaties, het nieuwe model kwam dicht bij de 1.300 punten van de auto en de Japanse peper was erg klein en pittig. Het is een miniatuursport. Het voertuig weegt 735 kg, wordt met de hardtop eraan 10 kg zwaarder en is van buitenaf gemakkelijk te onderscheiden door de Sealed Beam-koplampen.

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.