Eindelijk weer een keer aan de 850 verder kunnen werken. Er is gewerkt aan de wielkast en de achterkant van de binnendorpel rechts. Hier is echt een matige pizzabakker aan de gang geweest! Plaatje over plaatje en afwerken met bitak en kit. De plaatchirurg heeft alles uitgesneden, kanten schoongemaakt en nieuw plaatje in de wielkast gelast. Als het geschuurd is zie je er zelfs zonder lak bijna niets meer van. Hier zie je wat een vakman, goed gereedschap en tijd voor invloed hebben op kwaliteit.
Ondertussen hebben Yorn en ik de deuren leeggemaakt en alle losse plaatwerkdelen schoongemaakt met een industrieel reinigingsmiddel en stoomcleaner. Zoals het er nu uitziet is alles hard op een gaatje op het achterpaneel na. Verder gegaan aan de achterkant waar we de verstevigingsplaat hebben uitgeboord zodat daar achter alles gereinigd en gerepareerd kan worden. Verstevigingsplaat is ontroest en na een kleine reparatie klaar om te worden terug gelast. Maar eerst de achterkant van de binnendorpel weer opnieuw opbouwen.
Foto-album van deze reparatie
Wat is er nieuw?
- De Weber DCD voor de Fiat 850 is klaar
- Handboek Weber DCD 28-36 voor Fiat 850 1000cc
- Motor-porno in de Fiat 850
- De Fiat 850 van mock-up naar opbouw
- ARP draadeinden in mijn Fiat 850 motor
- Nieuw gasklepmechanisme voor de Fiat 850
- Definitieve kleur op de motor van de Fiat 850
- Chokekabel voor de Fiat 850
- Oliekoeler voor de Fiat 850
- Fiat 850, zoek de verschillen