Eindelijk weer een keer aan de 850 verder kunnen werken. Er is gewerkt aan de wielkast en de achterkant van de binnendorpel rechts. Hier is echt een matige pizzabakker aan de gang geweest! Plaatje over plaatje en afwerken met bitak en kit. De plaatchirurg heeft alles uitgesneden, kanten schoongemaakt en nieuw plaatje in de wielkast gelast. Als het geschuurd is zie je er zelfs zonder lak bijna niets meer van. Hier zie je wat een vakman, goed gereedschap en tijd voor invloed hebben op kwaliteit.
Ondertussen hebben Yorn en ik de deuren leeggemaakt en alle losse plaatwerkdelen schoongemaakt met een industrieel reinigingsmiddel en stoomcleaner. Zoals het er nu uitziet is alles hard op een gaatje op het achterpaneel na. Verder gegaan aan de achterkant waar we de verstevigingsplaat hebben uitgeboord zodat daar achter alles gereinigd en gerepareerd kan worden. Verstevigingsplaat is ontroest en na een kleine reparatie klaar om te worden terug gelast. Maar eerst de achterkant van de binnendorpel weer opnieuw opbouwen.
Foto-album van deze reparatie
Wat is er nieuw?
- Fiat 850's gebouwd door Scioneri (nieuwe foto toegevoegd)
- Fiat 850 in Brescia
- Fiat 850 in Duckstad (update)
- De Fiat 850's van Vignale (update 3)
- Pakkingen printen voor de Fiat 850 (en andere modellen)
- Druklager van de Fiat 133 vervangen
- Elektrische benzinepomp voor de Fiat 850
- Fiat 850 Spider, maar dan anders
- Feest! De introductie van de Fiat 850 in Rimini
- De Fiat 133 in Finland