Eindelijk weer een keer aan de 850 verder kunnen werken. Er is gewerkt aan de wielkast en de achterkant van de binnendorpel rechts. Hier is echt een matige pizzabakker aan de gang geweest! Plaatje over plaatje en afwerken met bitak en kit. De plaatchirurg heeft alles uitgesneden, kanten schoongemaakt en nieuw plaatje in de wielkast gelast. Als het geschuurd is zie je er zelfs zonder lak bijna niets meer van. Hier zie je wat een vakman, goed gereedschap en tijd voor invloed hebben op kwaliteit.
Ondertussen hebben Yorn en ik de deuren leeggemaakt en alle losse plaatwerkdelen schoongemaakt met een industrieel reinigingsmiddel en stoomcleaner. Zoals het er nu uitziet is alles hard op een gaatje op het achterpaneel na. Verder gegaan aan de achterkant waar we de verstevigingsplaat hebben uitgeboord zodat daar achter alles gereinigd en gerepareerd kan worden. Verstevigingsplaat is ontroest en na een kleine reparatie klaar om te worden terug gelast. Maar eerst de achterkant van de binnendorpel weer opnieuw opbouwen.
Foto-album van deze reparatie
Laatste nieuws
- Fiat 850 Abarth OT 2000 Coupé
- Abarth folders op Catawiki, ook van Fiat 850
- Mooie Fiat garage met een Fiat 850
- Michelotti Coupé op basis van een Fiat 850
- Met de genen van de Fiat 850: de Abarth 1300 Scorpione.
- Fiat 850 in Napels (veel!)
- Fiat 850 in de kast
- Introductie van de Fiat 850 in Turijn 1964
- Team Fusina is terug; in een Bertone 850 Racer Team
- Een Fiat 850T voor de Paus