Is weer voorbij en was helaas een jaar waarin we weinig in actie zijn geweest. Allerlei oorzaken maar het gevolg was wel dat we niet erg zijn opgeschoten. Daar kwam dan nog bij dat in november deze site gehackt werd en ik hem bijna helemaal opnieuw moest opbouwen om zeker te zijn dat alle infecties verdwenen waren. Maar goed, 2012 dus in vogelvlucht. De "A"-stijlen zitten er weer goed in en we maken een start met het inlassen van de beide voorschermen. Daar is weer het nodige pas- en meetwerk voor nodig om zeker te zijn dat deze goed aansluiten met de portieren, het front en het kofferdeksel. Secuur werk maar we willen niets anders. Hier en daar moet nog wat klopwerk gebeuren maar uiteindelijk past alles goed en kan er gelast worden.

Passen Passen

Lassen Gelast en geslepen

Gelast en klaar

Dan liggen we weer een poosje stil om uiteindelijk in december nog een spurtje te maken! Er ligt weer een (wat mij betreft definitieve) afspraak met de straler. Deze kan in twee weekenden de auto met de losse delen stralen en zorgt er voor dat we alles voor Kerstmis kunnen ophalen. Doorwerken dus. Bitumen van de bodem steken en kit weghalen waar die ook maar zit. Dat zorgt voor een beter resultaat want dan hoeft de straler niet te lang op een plek te blazen. De niet originele koplampranden zijn een bron van ellende: we hebben één voorbeeld en maken dat na van de imitatierandjes maar dat wordt geen succes. Martin Willems heeft gelukkig nog twee randen liggen van een A112 en hij garandeert dat die passen. Als ze aankomen blijken het dezelfde te zijn als de oorspronkelijke dus we moeten van voor af aan beginnen met pas maken. Dat betekent wel dat de koplampranden er nog niet in zitten als de auto gestraald wordt maar dat is wat ons betreft geen bezwaar. Is alles lekker schoon aan de binnenkant en beter bereikbaar als de epoxy er op gaat. De randen lassen we na de eerste laag epoxy wel. We halen de voor- en achterwielophanging en de rest van de kleine delen onder de auto uit en daarna gaat de auto op een onderstel van een rolcontainer om het geheel verrijdbaar te houden en op 15 december vertrekt de auto naar de straler.

Leeghalen Effe proberen (niet de echte!)

Klaar om te stralen

Uiteraard gaan we tijdens het stralen even kijken. De dakplaat blijkt 4 lagen verf te hebben en die moet dus eerst in de afbijt. Hetzelfde geldt voor de kofferdeksel.

Gestraald

Ophalen voor Kerst lukt me vanwege het slechte weer helaas niet maar net voor Oud en Nieuw heb ik een auto waar de 850 in kan; dan maakt het weer niet zoveel meer uit.

Ophalen

Terug in de werkplaats blijkt dat er kilo's grit in de auto te zijn achtergebleven. Stofzuigen en schoon blazen dus en daarna zo snel mogelijk onder plasticfolie om te voorkomen dat er vette vingers op komen. Gelukkig is er hulp van mijn broer.

Schoonmaken

Ingepakt

Nou maar hopen dat 2013 een jaar wordt met meer actie.

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.