Met een nieuw jaar voor de boeg maar eens flink aan de goede voornemens begonnen. Omdat de 850 volgens plan kaal en leeg gemaakt is hebben we de kans om de carrosserie grondig te voorzien van epoxyprimer en daarmee een basis te leggen voor een lang leven zonder roest. De primer en lak krijg je alleen maar op de juiste plaats als je rondom goed kunt werken. Daarom was ik al lang op zoek naar een betaalbare kantelbrug (ook wel rotisserie of spit genoemd). Je schrikt er van als je leest wat mensen voor de meest brakke constructies durven te vragen. Of je moet naar de andere kant van het land. Ook onhandig. Maar ik heb er uiteindelijk toch een gevonden en ik hoefde er niet eens de provincie voor uit. Professioneel gemaakt en, hoewel niet goedkoop, toch waar voor zijn geld want erg degelijk en, erg belangrijk, ongebruikt. Na wat afstelwerk om de 850 goed (vanwege het zwaartepunt) op te kunnen hangen was dit het resultaat:

Spit

Spit

Spit

Spit

De onderkant van de auto is perfect bereikbaar om de laatste werkzaamheden te kunnen doen: nog wat slijpwerk, verwijderen van de laatste restjes lak en tectyl en het herstellen van gaatjes die ontstonden tijdens het stralen: er waren blijkbaar wat dunne plekjes die nog niet waren doorgeroest. En, ook belangrijk, door het draaien valt er uit allerlei holtes nog straalgrit.

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.