TLC, Tender Loving Care, dat was wat we nodig hadden voor de laatste fase van de voorbewerking. Tot mijn grote schrik bleek , toen we de deuren en kofferdeksel in de body monteerden, dat niet alle naden perfect waren en dat de kofferdeksel iets te hoog lag ten opzicht van de spatbordranden. Waarschijnlijk is als een effect van het jaar in het spit de carrosserie toch een beetje gaan doorhangen. Goede raad was duur (als in: een paar dagen extra werk om het weer mooi te krijgen) maar uiteindelijk is het dan eindelijk gelukt en staat de auto klaar voor de eerste echte kleur: Azurro 491. Babyblauw dus. Wat we de laatste tijd gedaan hebben:

  • Alle naden zo strak mogelijk gemaakt: plamuren en weer schuren.
    voorbewerking-naden (1)

    voorbewerking-naden (2)
  • Carrosserie compleet gezwart en opnieuw geschuurd om oneffenheden (putjes etc.) te vinden. Als die er waren opgevuld en geschuurd.

  • Auto opnieuw in grondlak.
    voorbewerking-naden (4)

  • Binnenkant geschuurd voor kleur en waar nodig afgeplakt.
    voorbewerking-naden (5)

  • Dit weekend alles de spuitcabine in. Voor alle zekerheid de auto op steunen gezet zodat ook de onderzijde gespoten kon worden.
    voorbewerking-naden (6)

  • En toen eindelijk kleur. Eerst de binnenkant.
    voorbewerking-spuiten (1) voorbewerking-spuiten (2) voorbewerking-spuiten (3)

  • Na een korte droogperiode de hefbrug omlaag en is de onderkant tweemaal in de kleur gezet.
    voorbewerking-spuiten (3) voorbewerking-spuiten (6)

  • Ook de motorruimte is nu blauw en dat ziet er goed uit. De volgende keer is de body aan de beurt!
    voorbewerking-spuiten (5)

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.