Terwijl ik wacht op moment dat het revisiebedrijf klaar is met de motor van de 850 is vandaag de nieuwe bladveer binnengekomen van Abarth-Online/Scuderia Topolino. Binnen 3 dagen in huis vanuit Duitsland, dus dat is snel. Dit is 'm:
850 bladveer

Na twee eerdere experimenten die niet het gewenste resultaat gaven heb ik toch door de zure appel heengebeten en heb ik een verlagingsveer met omgedraaide ogen gekocht.

Even ter herinnering:

  1. Experiment 1:
    Fazaplaat,
    Korte schokbrekers,
    Standaard triangels,
    in combinatie met deze adapter (de rode triangel is niet het standaard onderdeel!):
    Fiat 850 verlagingsadapter

  2. Experiment 2:
    Fazaplaat,
    Korte schokbrekers,
    Standaard triangels,
    in combinatie met deze adapters:
    Fiat 850 verlagingsadapter Verlagingsadapter Fiat 850
    Met deze opzet was ik in principe tevreden maar de "stance" van de 850 was nog niet goed: de neus staat te hoog t.o.v. de achterkant (daar zitten verlaagde schroefveren en korte schokbrekers onder).
    850 verlaagd experiment 2
    Wat ik nu heb gebouwd is de verlagingsveer met de opzet van Experiment 2. En dat moest op de vloer van mijn garage gebeuren want ik heb geen hefbrug.
  3. De Fazaplaat met de oude bladveer moet worden verwijderd en de stabilisatorstang moet los. Dan kan de oude bladveer van de Fazaplaat en de nieuwe er op.
    Niet moeilijk, maar het is niet fijn werken op een koude vloer.
    Oud en nieuw
    Oud en nieuw.
    850 verlaagd b
    Nieuw met de Fazaplaat
    850 verlaagd e
    Onder de auto
    850 verlaagd f
    De verlagingsblokjes van Abarth-Online/Scuderia Topolino. Zitten op het draadeind van de triangel en de triangel monteer je op de blokjes. Winst ± 2 cm.
    850 verlaagd 2
    En even naar buiten in de kou voor een fotomomentje. Auto staat nu beter op de banden, voor bijna net zo laag als achter.

 

 

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.