Na veel te lang twijfelen eindelijk de geest gekregen en begonnen met de inbouw van de nieuwe motor. Dat begint uiteraard met het uitbouwen van de oude en toen had ik ineens een lege motorruimte en een kabelboom met wat make-up werk.

Omdat het zo makkelijk werken was heb ik eerst alle oude tape er af gehaald, de kabels schoongemaakt en volledig opnieuw ingepakt. Ik kon ook meteen de nieuwe spanningsregelaar en het tweede relais voor de wisselstroomdynamo inbouwen. Ruimte zat.

850 spanningsregelaar a

Bij Lamolinara in Italië heb ik een nette sportuitlaat Abarth-style gevonden. Helaas pasten de uitlaatsteunen niet op de uitlaatdemper dus daar moest nog een aanpassing voor gemaakt worden.
850 motor compleet

850 uitlaatsteun

Hier kwam de aluminium plaat die ik ooit (voor mijn gaskabelsteun) kocht bij Aluminium op maat goed van pas.

Zo begon ik:
850 motor oud 1

En dit is de nieuwe:
850 motor nieuw 1

Je ziet meteen dat er een belangrijk deel ontbreekt in de nieuwe situatie: de oliekoeler. Deze krijgt een andere plaats, meer in de rijwind. Maar eerst moest ik terug naar QSP in Waalwijk om andere koppelingen te halen en deze te laten monteren op de slangen.

Voor de oliekoeler is een montagebeugel gemaakt van aluminium hoekprofiel (50x30x3). Deze wordt met een afstandbus aan het dwarspaneel achter gemonteerd. De andere kant komt onder de motorsteun:
850 oliekoeler steun

850 oliekoeler a
Het gaaswerk beschermt tegen steentjes en kleine andere rommel die onder de auto doorschieten.

 

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.