Na veel te lang twijfelen eindelijk de geest gekregen en begonnen met de inbouw van de nieuwe motor. Dat begint uiteraard met het uitbouwen van de oude en toen had ik ineens een lege motorruimte en een kabelboom met wat make-up werk.
Omdat het zo makkelijk werken was heb ik eerst alle oude tape er af gehaald, de kabels schoongemaakt en volledig opnieuw ingepakt. Ik kon ook meteen de nieuwe spanningsregelaar en het tweede relais voor de wisselstroomdynamo inbouwen. Ruimte zat.
Bij Lamolinara in Italië heb ik een nette sportuitlaat Abarth-style gevonden.
Zo begon ik:
En dit is de nieuwe:
De carburateur is nu een Weber DCD op een inlaatspruitstuk van Abarth Online. Dat zag er goed uit maar voor alle zekerheid toch maar even de flenzen nageslepen op een glasplaat waar ik fijn schuurpapier op geplakt had. Dat maakte nogal verschil.
Je ziet ook dat er in de motorruimte een deel ontbreekt in de nieuwe situatie: de oliekoeler. Deze krijgt een andere plaats, meer in de rijwind. Maar eerst moest ik terug naar QSP in Waalwijk om andere koppelingen te halen en deze te laten monteren op de slangen.
Voor de oliekoeler is een montagebeugel gemaakt van aluminium hoekprofiel (50x30x3). Deze wordt met een afstandbus aan het dwarspaneel achter gemonteerd. De andere kant komt onder de motorsteun:
Het gaaswerk beschermt tegen steentjes en kleine andere rommel die onder de auto doorschieten.