Met de nieuwe motor op zijn plaats ben je er niet. Er moet van alles worden verzonnen om wat niet standaard is te laten werken met de kabels, slangen en leidingen die in de motorruimte aanwezig zijn. Denk aan gas- en chokekabel, slangen van oliefilter naar oliekoeler en terug, kabels voor extra sensoren (olietemperatuur en -druk, koelwatertemperatuur en toerental).

De Weber DCD-carburateur heeft een chokebediening die haaks staat op die van de 30DIC die ik eerst had. En de chokekabel was te kort. Uitdagingen waren er hier dus volop. Zoekend naar een andere chokekabel liepen fout: in mijn eigen voorraad had ik niets dat in de buurt kwam en er zijn gewoon te weinig auto's met een kabel van een meter of 3. Dan maar out of the box denken dus. De oplossing was 4 meter MIG lasdraad van 0.8mm, gewoon bij de buren opgehaald. De knop die ik daarmee kon gebruiken kwam uit voorraad, de buitenkabel ook en een klein stukje aluminium buis (6mm inwendig) ook al. Een mooie bocht buigen doe je rond een remtrommel en binnen een half uur heb je een werkende choke:
850 chokekabel 1 850 chokekabel 2

850 chokekabel 3 850 chokekabel 4 

850 chokekabel 5

 

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.