Vorige week bleek bij inspectie met een endoscoop dat de 2e en 3e cilinder vol met bagger zaten. Er zat dus maar één ding op: koppen snellen. Vanmiddag hebben we samen de kop er af gehaald. Karweitje van niets. Eindelijk kwam de motorbok (Winntec 500) die ik ooit eens tweedehands had aangeschaft van pas. Jammer van de overcapaciteit want dat ding kan veilig 500 kilo aan en een 850 blokje hang je er in je eentje aan.
Binnen een half uur lag de kop er af en konden we eindelijk aanschouwen wat er op de zuigers lag. 't Leek wel modder. Afijn, goed schoonmaken en kijken of er schade aan de cilinders is. We hebben hoop dat het wel meevalt. Kleine reportage vind je hier
Wat is er nieuw?
- Het ontstaan van de Fiat 850 (foto verwijderd)
- De Fiat 850's van Vignale (update met bouw- en kleurinformatie)
- De Fiat 850's van Giannini (Update over de Vignale 950)
- Fiat 850 Coupé Giannini in Thailand
- Fiat 850's gebouwd door Scioneri (nieuwe foto toegevoegd)
- Fiat 850 in Brescia
- Fiat 850 in Duckstad (update)
- Pakkingen printen voor de Fiat 850 (en andere modellen)
- Druklager van de Fiat 133 vervangen
- Elektrische benzinepomp voor de Fiat 850