2011 begon met de deconstructie van de Fiat 850 Special. Ik was al blij dat ik aan één auto mocht werken, twee auto's in een drukke werkplaats zou teveel van het goede geweest zijn. Aan het werk met slijpschijven en beitels dus. Alle bruikbare delen werden er af geboord/geslepen en met de bodemplaat werd een Fiat 850 Spider eigenaar in Nijmegen blij gemaakt.
850 special deconstructie

Toen dit karwei achter de rug was zijn we aan de gang gegaan met het verwijderen van de raamomlijstingen voor en achter; deze waren vreselijk rot. De onderste lijst achter van mijn 850 was erg slecht. Die van de Special bleek ook niet 100%  dus moesten we voor deze omlijsting een andere oplossing verzinnen. Het bovenste deel van mijn eigen 850 dak was niet geroest. Dat hebben we er uit gezaagd en, nadat we het in tweëen geslepen hadden, klaargemaakt als vervanger voor de onderste lijst. Daar moest toe wel een klein stukje tussen gemaakt worden want de breedte onder is groter dan die boven. Maar ook dat was te doen. Ik heb er twee albums van gemaakt:

Het vervangen van raamlijsten en dak is een nauwkeurig werk. Hier kun je zien hoe nauwkeurig (vervangen van een hoekje van de paravant).
We maken weer gebruik van de gerecyclede delen van de 850 Special.

850 raamlijst

De vervanging van het dak en de achterste raamomlijsting: 850 plaatwerk dak 2011
Van de werkzaamheden aan het dak staat hier een fotoverslag.

Uiteraard is er meer gebeurd dan alleen slopen en het restaureren van de bovenkant: er werden spatborden en dorpels gelast en beide "A"-stijlen werden gerepareerd (ook weer met restanten van de Special). De foto's in het album hieronder vertellen meer dan 1000 woorden.
850 carrosserie

Klik op een van de foto's voor het album.

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.