2012 Was helaas een jaar waarin we weinig in actie zijn geweest. Allerlei oorzaken maar het gevolg was wel dat we niet erg zijn opgeschoten. Maar goed, 2012 dus in vogelvlucht. 
De "A"-stijlen en de voorschermen zitten er weer goed in en ook het dak en de raamomlijstingen zijn afgewerkt.
Daar was het nodige pas- en meetwerk voor nodig om zeker te zijn dat de portieren, het front en het kofferdeksel goed aansluiten. Secuur werk maar we willen niets anders. Hier en daar is dus nog wat klopwerk gebeurd maar uiteindelijk paste alles goed en kon er afgelast worden (in 2011 was het meeste werkt met prop- en puntlassen op zijn plaats gezet).

Passen Passen

Lassen Gelast en geslepen

Gelast en klaar

Helaas lagen we een poos stil maar, uiteindelijk in december, konden we nog een spurtje maken! Ik kon een afspraak maken met de straler: hij kon in twee weekenden de auto met de losse delen stralen en zorgde er voor dat we alles voor Kerstmis konden ophalen. Dat betekende dus doorwerken: bitumen van de bodem steken en kit weghalen waar die ook maar zit.
Dat zorgt voor een beter resultaat want dan hoeft de straler niet te lang op een plek te blazen. De niet originele koplampranden waren  een bron van ellende: we hadden één voorbeeld en maakten dat na van de imitatie koplamprandjes maar dat wordt geen succes.
Martin Willems had gelukkig nog twee randen liggen van een A112 en hij garandeerde dat die zouden passen. Toen ze aankwamen bleken het dezelfde te zijn als de oorspronkelijke dus we moesten van voor af aan beginnen met pas maken. Dat betekende wel dat de koplampranden er nog niet in zaten toen de auto gestraald werd maar dat was wat ons betreft geen bezwaar. Dan is alles lekker schoon aan de binnenkant en beter bereikbaar als de epoxy er op gaat. De randen zouden we na de eerste laag epoxy wel lassen. We haalden de voor- en achterwielophanging en de rest van de kleine delen onder de auto uit en daarna zetten we de 850 op een onderstel van een rolcontainer om het geheel verrijdbaar te houden en op 15 december vertrok de auto naar de straler.

Klaar om te stralen

Uiteraard gingen we tijdens het stralen even kijken. De dakplaat bleek 4 lagen verf te hebben en die moest dus eerst in de afbijt. Hetzelfde gold voor de kofferdeksel.

Gestraald

Ophalen voor Kerst lukte me vanwege het slechte weer helaas niet, maar net voor Oud en Nieuw hadden we een auto waar de 850 in kon; dan maakte het weer niet zoveel meer uit.

Ophalen

Terug in de werkplaats bleek dat er kilo's grit in de auto waren achtergebleven. Stofzuigen en schoon blazen dus en daarna zo snel mogelijk onder plasticfolie om te voorkomen dat er vette vingers op zouden komen. Gelukkig was er hulp van mijn broer.

Schoonmaken Ingepakt

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.