Hoewel je het aan deze site niet zou zeggen gebeurt er nog wel degelijk iets aan onze 850! Na weken twijfelen over (en werken aan) schijfremmen achter hebben we toch besloten om trommelremmen te monteren. Voor de schijfremmen zou ik gebruik maken van delen van een 124 Special: de houders voor de klauwen en de ankerplaten van de voorzijde en de remklauwen van de achterkant. Alles voorbereid maar helaas kon ik geen goede oplossing verzinnen voor de lastafhankelijke remkrachtverdeler. De stang tussen beide triangels zou zo'n beetje door het vliegwielhuis moeten lopen en daar zit al een vliegwiel. Terug naar trommelremmen dus. Omdat ik daarmee geen rekening had gehouden moesten alle onderdelen gestraald en gespoten worden en, wat minder goed uitkwam, we moesten weer investeren in onderdelen. Gelukkig niet veel maar toch. De aanschaf van verlaagde schokbrekers en achterveren is heel wat duurder.

Fiat 850 schokbrekers achter Fiat 850 schokbrekers achter gemonteerd Fiat 850 schokbrekers voor

De draagarmen achter zijn nu gemonteerd, de remleidingen zitten er op en de verlaagde schokbrekers en achterveren zijn geplaatst. Aan de voorkant is alles gespoten en ondergebouwd in de nieuw gemaakte balk. De onderdelen zitten er nog los op want later moeten de koelleidingen er nog onder en dan wil ik niet weer alles moeten loswrikken. De gereviseerde fusees met schijfremmen zitten er onder, ook met verlaagde schokbrekers en zo staat de auto ongeveer 4 cm. lager. Het blok met pedalen is opnieuw opgebouwd na te zijn gestraald en gespoten, de vulling van de tunnel gaat steeds beter en we hebben de versnellingsbak en het rubber rond het koppelingshuis gemonteerd. Het rubber kocht ik in Padua bij  Cicognani. Heel veel rubbers voor heel veel Italiaanse auto's.

Rubber afdichting transmissie Fiat 850

Cookies? Doe ik niet aan.
Cookies? Doe ik niet aan.