Wat is er nieuw?
- Kleuren van de Fiat 850 Coupé en Spider (update)
- Nog wat Fiat 850's ten onder (nog meer deuken)
- Die ene Fiat 850 van Giunsella (update met meer informatie en foto's)
- Die ene Fiat 850 van Giunsella (update)
- Meer over het Abarth OT dashboard voor de Fiat 850
- Nieuwe zekeringkast voor de Fiat 850
- Dit moest ook nog.... Revisie van de Fiat 850 startmotor
- Pakkingen voor de Fiat 850
- Nog een Neckar Adria gevonden (nieuwe foto)
- Pirelli Cinturato banden voor de Fiat 850
Mijn Fiat 850
Op 8 juli 2009 ruilde mijn zoon zijn VW Kever voor een Fiat 850. We moesten er voor naar Oost Nederland en vonden daar een verwaarloosde auto met kratten op het dak.
Na heel veel werk en aanpassingen van de projecten en plannen is dat nu deze:
De motor ging van dit:
via dit:
Naar deze 1000cc motor (met als basis een Autobianchi 982cc blok) met Weber DCD:
Mooi hè, een Fiat 850 met vol licht naar buiten!
Of glurend naar buiten:
Nu de Fiat 850 een paar weken in een tijdelijk onderdak heeft gestaan bleek toch wel de beperking van die ruimte: smal en niet lang genoeg. Dus steeds heen en weer als er achter de auto iets moest gebeuren en oppassen met de deuren. Daarom vandaag verhuisd naar weer een tijdelijk onderkomen maar daar is in ieder geval veel plaats en daar zal ook de APK gaan gebeuren, dus verhuizen moesten we toch. Wat doe je dan? Oprijwagen huren en de 850 door de sneeuw transporteren!
Dit werkt toch een stuk prettiger:
In de nieuwe werkplaats is de ruimte beperkt, vooral in de lengte. Willen we dus in de motorruimte werken dan moet de neus naar buiten. En dat is best koud, ook al is het nog geen winter. Maar het levert ook een mooi plaatje op:
Nu we de 850 ver klaar hebben is het de beurt aan de volgende om de ruime werkplaats te gaan gebruiken voor zijn project Multipla. Opladen en verhuizen dus.
Vandaag het meubilair teruggeplaatst in de 850 en voor de eerste keer sinds heel lange tijd kon er weer iemand in zitten. En wie geef je dan die eer?
88 jaar en nog steeds enthousiast over de 850! En in bezit van een Abarth-kliko......
In 2007........